

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ЦЕНТР НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ: НА ШЛЯХУ ДО ПОКРАЩЕННЯ ВЗАЄМОДІЇ ГРОМАДИ ТА ВЛАДИ
В Кіровограді, як і в Україні в цілому, до недавнього часу існувала недосконала система надання адміністративних послуг, яка характеризувалася величезною кількістю недоліків, що створювали значні труднощі в процесі отримання адміністративних послуг та документів дозвільного характеру.
Громадяни щодня стикалися зі складністю та непрозорістю процедур отримання адміністративних послуг, низьким рівнем якості обслуговування населення, фактами корупції та затягуванням термінів розгляду питань з боку чиновників. Система надання адміністративних послуг негайно потребувала реформування шляхом спрощення та усунення зайвих бюрократичних процедур.
З огляду на це, кіровоградська міська влада розпочала складну і кропітку роботу у даному напрямі, зробила крок назустріч жителям міста, з повагою та розумінням поставившись до їх проблем.
Кіровоград був обраний пілотним містом, в якому за дорученням Президента України та за сприяння місцевої влади вдалося створити сучасний Центр надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП, Центр). Пріоритетними завданнями його діяльності стало спрощення десятків видів процедур одержання документів дозвільного характеру та оптимізація системи надання адміністративних послуг суб’єктам звернень.
Центр надання адміністративних послуг було відкрито 29 грудня 2011 року на першому поверсі будівлі Кіровоградської міської ради. Центр працює за принципом «єдиного офісу», тобто об’єднує в одному приміщенні працівників виконавчих органів міської ради, працівників місцевих дозвільних органів, державних адміністраторів, державних реєстраторів та представників комунальних підприємств, уповноважених відповідно до діючого законодавства України забезпечувати видачу дозволів, довідок, погоджень, посвідчень, проведення реєстрації тощо.
Центр створений, перш за все, для зручності громадян. Тут постійно ведеться робота над спрощенням процедур надання адміністративних послуг. Відтепер жителям міста не потрібно звертатися до великої кількості установ і організацій, розташованих у різних куточках обласного центру, що ведуть прийом в обмежені дні та час. В одному місці у заявника приймають заяву і в цьому ж місці він зможе отримати всі необхідні документи.
На вході до приміщення Центру відвідувачів зустрічають представники рецепції, які надають необхідну консультацію, а у разі відсутності такої, заявник самостійно може звернутися до відповідного спеціаліста. Для економії часу відвідувачів встановлена сучасна електронна система керування чергою, що видає повідомлення на інформаційні термінали та великі плазмові монітори, які знаходяться в холі Центру. Реєстрація на прийом до спеціаліста є обов’язковою. У той же час ветерани ВВВ обслуговуються позачергово.
Якщо раніше управління приймали в обмежені дні та час, то тепер прийом громадян в Центрі здійснюється щодня, крім святкових та вихідних днів (пн-чт з 9.00 до 17.00, пт – з 9.00 до 16.00, обідня перерва з 12.00 до 13.00). Необхідно також зазначити, що з 1 лютого 2013 року прийом відвідувачів в дозвільному центрі державними адміністраторами ведеться без перерви на обід.
З метою задоволення інформаційно-консультаційних потреб громадян забезпечено в повному обсязі консультування жителів міста у телефонному режимі та через веб-сайт Центру (www.dozvil.kr.ua), на якому розміщені рубрики, що в повному обсязі інформують про функції і завдання ЦНАПу, основні напрями діяльності і взаємозв’язок із суб’єктами господарювання. Зокрема, на сайті жителі Кіровограда можуть ознайомитися з бланками заяв, завантажити їх, отримати реквізити рахунків для оплати послуг, прийняти участь в онлайн-опитуванні з питань якості надання адміністративних послуг.
Крім того, міський голова та його заступники ставлять чіткі завдання щодо вирішення проблемних питань. Планується створити систему управління якістю та в подальшому пройти сертифікацію ISO 9001, встановити систему електронного документообігу в міській раді, що дасть можливість спростити всі процедури, а що найголовніше – дасть змогу кіровоградцям відслідковувати рух своїх заяв, навіть не виходячи з дому чи офісу.
В цілому, робота центру побудована на належному рівні – прозоро, зрозуміло, чітко. Найбільшим успіхом є те, що значною мірою вдалося ліквідувати більшість негативних бюрократичних явищ.
Можна стверджувати, що завдяки роботі Центру усуваються перешкоди в отриманні послуг та спрощується процедура їх отримання.
Показником ефективної роботи ЦНАПу є результати діяльності: на сьогодні працівниками Центру м. Кіровограда надається відвідувачам 141 адміністративна послуга, за отриманням яких до приміщення ЦНАПу вже звернулися понад 70 000 осіб. Спеціалістами Центру прийнято більше 41 000 письмових заяв.
Суттєвим досягненням є успішне відкриття на початку 2013 року другої черги Центру, що значно розширює спектр послуг ЦНАПу. До роботи Центру залучено управління державної реєстрації (реєстраційна палата), відділ ведення обліку житла, відділ по роботі зі зверненнями громадян, загальний відділ.
Отже, одним із ключових досягнень роботи Центру надання адміністративних послуг є успішна реалізація мети – забезпечення доступного та якісного надання адміністративних послуг. І результатом цього є високий рівень задоволеності населення роботою Центру і позитивна оцінка діяльності міської влади у цьому напрямі в цілому.
Шановні мешканці нашого міста, якщо Ви маєте зауваження або пропозиції щодо вдосконалення роботи Центру, надавайте їх на електронну адресу vdpkmr@ukr.net. або на адресу сайта www.dozvil.kr.ua. Ми будемо дуже вдячні за оцінку нашої роботи і корисні поради.
Знайте, що разом з Вами і заради Вас ми прагнемо вдосконалити нашу роботу!
Координатор Центру
надання адміністративних послуг А. Шевченко
http://kr-rada.gov.ua/news/kirovogradskiy-centr-n-13-03-13.html
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
(навпроти Краєзнавчого музею)
E-mail: cnap@krmr.gov.ua
веб-сайт: dozvil.kr-rada.gov.ua
тел. 0522-30-87-90, 050-377-70-22, 067-360-64-03 (багатоканальні)