Центр надання адміністративних послуг міста Кропивницького "Прозорий офіс"
25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 41/26, email: cnap@krmr.gov.ua
Новини

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

Середа, 8 вересня 2021 16:35

Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Уже з жовтня всі заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

 

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

 

● Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.

 

● Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

 

● Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника.

 

● Водночас, роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.

 

● Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.

 

● Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.

 

● Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».

 

● З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.

 

● Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику.

 

● Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.

 

● Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

 

● Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.

 

● Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.

 

● Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

 

Увесь спектр інформації, роз'яснення і консультації стосовно функціонування е-лікарняних для застрахованих осіб можна отримати у "Прозорому офісі" Кропивницького. Профільні спеціалісти Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Кіровоградській області щовівторка проводять прийом громадян у каб. № 118 з 9:00 до 12:00 год.



Загальний графік роботи центру
понеділок-четвер з 8:00 до 17:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
 
Адміністратори ведуть прийом:
понеділок-четвер з 8:00 до 17:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
 
Адреса центру:
вул. Архітектора Паученка, 41/26
(навпроти Краєзнавчого музею)
E-mail: cnap@krmr.gov.ua
веб-сайт: dozvil.kr-rada.gov.ua
тел. 0522-30-87-90, 050-377-70-22, 067-360-64-03 (багатоканальні)