Центр надання адміністративних послуг міста Кропивницького "Прозорий офіс"
25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 41/26, email: cnap@krmr.gov.ua
Новини

Кінцеві бенефіціарні власники: як оновити про них відомості у Єдиному державному реєстрі ФОП/ЮО?

Понеділок, 19 липня 2021 16:08

   11 липня набув чинності наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Положення про форму тазміст структури власності». Це означає, що всі юридичні особи, окрім тих, що визначені п.9 ч. 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (політичні партії, структурні утворення політичних партій, професійні спілки, їх об’єднання, організації профспілок, передбачених статутом профспілок та їх об’єднань, творчі спілки, місцеві осередки творчих спілок, організації роботодавців, їх об’єднання, адвокатські об’єднання, торгово-промислові палати, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, релігійні організаціі, державні органи, органи місцевого самоврядування, їх асоціації, державні та комунальні підприємстви, установи, організації), зобов`язані подати оновлену інформацію про кінцевих бенефіціарних власників, в термін до 10 жовтня 2021 року. Хто такі кінцеві бенефіціарні власники? Як оформити зміни правильно, у відповідності до законодавства? Відповідаємо на ці та інші питання детальніше.

 

Хто такі кінцеві бенефіціарні власники?

 

   Кінцевий бенефіціарний власник - будь-яка фізична особа, якa здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова oпepaцiя.

 

   Кінцевий бенефіціарний власник може здійснювати свій вплив напряму або опосередковано.

 

  Ознакою здійснення прямого впливу на діяльність ЮО є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи.

 

  Ознаками здійснення непрямого впливу на діяльність є володіння часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу чи прав голосу юридичної особи через пов'язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти aбo інші подібні правові утворення. Також ознаками непрямого впливу є:

 

  • реалізація права контролю, користування aбо розпорядження всіма активами ЮО чи ïx часткою;

 

  • права отримання доходів від діяльності ЮО, трасту aбo іншого подібного правового утворення;

 

  • права на формування складу, результати голосувань органів управління, а також вчинення правочинів, які можуть визначати основні умови діяльності ЮО, трасту або іншого подібного правового утворення;

 

  • права приймати обов’язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність ЮО, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння.

 

    Варто знати, що кінцевим бенефіціарним власником не може бути особа, якa має формальне право на 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі, але є комерційним агентом, номінальним власником або номінальним утримувачем, або лише посередником щодо такого права (визначення згідно ЗУ «Про запобігання та протидію легалізацїї (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 року № 361-IX)

 

Які документи подавати та куди звертатися щодо оновлення відомостей про кінцевих бенефіціарних власників?

 

   Документи на послугу можна подати особисто або поштою до «Прозорого офісу» Кропивницького (вул. Архітектора Паученка, 41/26, м. Кропивницький, 25006).

 

   У разі подання документів особисто вам необхідно особисто взяти талон в «помарчевому» терміналі, обравши «Реєстраційні послуги» - «Реєстрація юридичних осіб та ФОП» - «Реєстрація».

 

   Відправляючи документи поштою крім адресата Центр надання адміністративних послуг «Прозорий офіс» Кропивницького, обов'язково вкажіть «Відділ реєстрації ЮО та ФОП».

 

   Важливо! У разі подання документів поштовим відправленням справжність підпису заявника на заяві нотаріально засвідчується.

 

ДОКУМЕНТИ, ЯКІ ПОТРІБНО ПОДАТИ:

   1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (форма 2).

 

   2) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства.

 

НАГОЛОШУЄМО, структура власності підписується керівником юридичної особи. Документи можуть підписуватись іншою уповноваженою особою (крім керівника), яка має право підпису від імені юридичної особи, зокрема представником засновника (учасника) юридичної особи відповідно до прийнятого рішення уповноваженим органом управління цієї юридичної особи. У такому разі до схематичного зображення структури власності також додається оригінал або завірена в установленому порядку копія документа, який підтверджує повноваження підписанта (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього підписанта містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

 

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, на схематичному зображенні структури власності щодо кожного кінцевого бенефіціарного власника (за наявності) зазначається опис здійснення вирішального впливу кінцевого бенефіціарного власника на діяльність юридичної особи (прямий та/або непрямий).

 

У разі здійснення прямого вирішального впливу зазначається відсоток частки в статутному (складеному) капіталі юридичної особи або відсоток права голосу в юридичній особі (дані надаються у відсотках).

 

У разі здійснення непрямого вирішального впливу зазначається характер бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).

 

ПІД ЧАС державної реєстрації створення юридичної особи, структура власності, яка подається у пакеті документів, підписується одним із засновників такої юридичної особи чи іншою уповноваженою зборами особою.

 

  Із зразками складання схематичного зображення структури власності можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України - https://mof.gov.ua/uk/samples_of_drawing_up_a_schematic_representation_of_the_ownership_structure-517);

 

   3) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження – у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

 

   4) нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи,- для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру,- для фізичної особи - резидента.

 

   Подати документи можна протягом 3 місяців: з 11 липня по 10 жовтня 2021 року.

 

Які санкції щодо невчасної подачі відомостей?

 

   Відсутність оновленої інформації про кінцевого бенефіціарного власника або його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи тягнуть за собою накладення штрафу на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу) у розмірі від 17 тис. до 51 тис. грн. Санкції за неподання чи несвоєчасне подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників визначені Кодексом про адміністративні правопорушення та ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». Отож, ЮО/ГО варто уважно ознайомитися та вивчити зміни до законодавства та, у разі необхідності, подати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників задля уникнення накладення штрафних санкцій.

 

 



Загальний графік роботи центру
понеділок-четвер з 8:00 до 17:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
 
Адміністратори ведуть прийом:
понеділок-четвер з 8:00 до 17:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
 
Адреса центру:
вул. Архітектора Паученка, 41/26
(навпроти Краєзнавчого музею)
E-mail: cnap@krmr.gov.ua
веб-сайт: dozvil.kr-rada.gov.ua
тел. 0522-30-87-90, 050-377-70-22, 067-360-64-03 (багатоканальні)