Центр надання адміністративних послуг міста Кропивницького
Новини

ДРС вдалося запобігти зайвим витратам бізнесу та нерівним умовам для підприємців при проведенні електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації

Четвер, 14 червня 2018 10:28
Нагадаємо, у рамках постійної рубрики «Малі кроки  – важливі зміни», запровадженої на веб-сайті ДРС, ми продовжуємо знайомити наших читачів з конкретними прикладами роботи Державної регуляторної служби України та доводити на скільки важливо дотримуватись процедур регуляторної політики.
Ми прагнемо, щоб усі сторони, а саме: розробники регуляторних актів, суб’єкти господарювання, бізнес об’єднання та громадськість зрозуміли, що реалізація регуляторної політики, це не бюрократія, а необхідна частина процесу вироблення своєчасних, прозорих, економічно обґрунтованих рішень. Адже кожне регулювання повинно відповідати своїм цілям і завданням та не бути тягарем для підприємців.

Сьогодні мова йтиме про проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків»

Метою прийняття цього проекту постанови зазначалося визначення механізму відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків.

Незважаючи на ряд недоліків системи електронних торгів, слід відмітити беззаперечну перспективність цього виду аукціонів при реалізації окремих активів. Крім того, ці системи надзвичайно динамічно еволюціонують та адаптуються, що безумовно призведе в найближчому майбутньому до їх практично безальтернативного використання в усіх сферах життя.

Для ДРС було важливо дослідити усі можливі ризики при прийнятті зазначеної постанови КМУ та запобігти зайвим витратам бізнесу, а також не допустити нерівних умов для підприємців при проведенні електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації.

originalЩо було неоднозначним у цьому документі та було доопрацьовано

  1. Із тексту Порядку було незрозуміло у яких випадках повинно проводитись платне, а у яких безкоштовне, тестування електронних майданчиків на технічну відповідність. При цьому а ні визначення, а ні необхідність у такому тестуванні, а ні розмір плати проектом Порядку не були визначені. Тобто суб’єкти господарювання (оператори) мали нести додаткові витрати за таку послугу.

Врахувавши зауваження ДРС розробником викладено п. 8 проекту Порядку у наступній редакції:

«У випадку успішного проходження тестування плата за подальше тестування одного і того самого електронного майданчика не справляється. З операторів, які на момент набрання чинності цим Порядком мають дійсний продуктивний ключ для проведення роботи в електронній торговій системі, плата за проведення тестування не справляється».

  1. Проектом Порядку передбачено, що у випадку припинення доступу електронного майданчика до ЕТС або у випадку не проходження авторизації у встановлений пунктом 14 цього Порядку строк, плата за повторне тестування сплачується оператором адміністратору відповідно до п. 5 проекту Порядку (3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 51000грн.)

По-перше, проектом Порядком не було встановлено підстав для припинення доступу електронного майданчика до ЕТС.

По-друге, п. 14 проекту Порядку встановлені строки проходження авторизації та тестування електронного майданчика. Відповідно до вимог проекту Порядку, тестування проводиться за умови надходження від оператора заявки, плати за тестування та укладення між оператором та адміністратором договору про проведення тестування.

Надання будь-яких інших документів для проходження тестування проектом Порядку не передбачено.

Виходячи з зазначеного, строки проведення тестування та авторизації не залежать від оператора, оскільки таке тестування майданчика розпочинається виключно за умови виконання певних вимог оператором.

Таким чином, за порушення строку тестування або авторизації майданчика адміністратором, оператор має здійснити повторну оплату за авторизацію/тестування (51000 грн.) за таке порушення.

Врахувавши зауваження ДРС, розробником викладено п. 10 проекту Порядку у наступній редакції:

«У випадку відмови в авторизації електронного майданчика, плата за повторне тестування сплачується оператором відповідно до пункту 8 цього Порядку».

Окрім зазначеного вище, проектом Порядку визначено терміни «тестове середовище» та «тестовий ключ», які далі по тексту проекту Порядку не використовуються.

Врахувавши надані ДРС зауваження, зазначені терміни вилучені з тексту Порядку.

Отже, ДРС вдалося визначити чіткі правила гри, запобігти зайвим витратам бізнесу та нерівним умовам для підприємців при проведенні електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації.

ДЖЕРЕЛО





Координатор центру
Антон Шевченко
Відкриття центру надання Адміністративних послуг - це створення доступних і зручних умов для отримання адміністративних послуг громадянам та підприємцям міста Кіровограда. Діяльність центру спрямована на забезпечення прозорості та відкритості розгляду звернень, запровадження сучасних форм надання послуг, що сприяє підвищенню рівня якості життя та є одним із пріорітетних завдань виконавчого комітету міської ради.
Загальний графік роботи центру
понеділок-четвер
з 8:00 до 17:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
у суботу з 8:00 до 15:00
Адміністратори ведуть прийом:
понеділок-четвер
з 8:00 до 17:00
у п’ятницю з 8:00 до 16:00
у суботу з 8:00 до 15:00
Адреса центру
вул. Велика Перспективна, 41
(Будинок Кіровоградської міської ради)